Řetězový most [ Most nebo viadukt ]
Poslední empírový most tohoto druhu v Evropě.
Původně byl most postaven přes Vltavu v Podolsku na silnici z Tábora do Písku v letech 1847 - 1848 českobudějovickým stavitelem Josefem Lannou.
Na počátku šedesátých let byl most památkově rozebrán a přenesen k obci Stádlec k znovuvybudování na silnici přes řeku Lužnici, kde byl 25. května 1975 slavnostně otevřen.
Rozměry mostu:
Celková délka: (od kotevních bloků) 157 metrů
Šířka mostovky: 6 metrů
Výška pylonů nad vozovkou: 10,5 metrů
Nosnost: 2 tuny
Nosné řetězy 90 m dlouhého a 8 m širokého mostu procházejí dvěma 7 m vysokými kamennými portály do kotevních bloků.
Původně byl most postaven přes Vltavu v Podolsku na silnici z Tábora do Písku v letech 1847 - 1848 českobudějovickým stavitelem Josefem Lannou.
Na počátku šedesátých let byl most památkově rozebrán a přenesen k obci Stádlec k znovuvybudování na silnici přes řeku Lužnici, kde byl 25. května 1975 slavnostně otevřen.
Rozměry mostu:
Celková délka: (od kotevních bloků) 157 metrů
Šířka mostovky: 6 metrů
Výška pylonů nad vozovkou: 10,5 metrů
Nosnost: 2 tuny
Nosné řetězy 90 m dlouhého a 8 m širokého mostu procházejí dvěma 7 m vysokými kamennými portály do kotevních bloků.
UMÍSTĚNÍ
- Území obce: Stádlec
- Správní obvod 2: Tábor
- Správní obvod 3: Tábor
- Území NUTS 4: Okres Tábor
- Území NUTS 3: Jihočeský kraj
- Území NUTS 2: Jihozápad
- Turistická oblast: 05 Jižní Čechy
- Turistický region: Jižní Čechy
DALŠÍ INFORMACE: http://www.stadlec.info
Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 17.03.2005 v 13:34 hodin